Коли ви тільки відкриваєте свою справу, то ви отримуєте масу різних вражень. Але з часом бізнес перетворюється на рутину, і це небезпечне становище для вашої компанії, адже через це так легко розслабитися і проморгати айсберг, що насувається. То як зрозуміти, що ви не збилися з потрібного вам шляху?
Ви досягаєте своїх цілей?
Створення будь-якої компанії починається з місії, з того, навіщо компанія створюється. І, звичайно, все це добре, але місія — це більше філософія. Однак, крім місії, існують ще цілі компанії. Тут все набагато складніше та простіше. Простіше через те, що цілі фірми, як правило, відображаються в точних цифрах. Це може бути цифра у вигляді доходу, у проданих одиницях товару чи послуги, відсоток завоювання ринку чи щось подібне. Складніше це тому, що таких показників може бути нелегко досягти.
Але на відміну від місії, ціль компанії може періодично змінюватися. Звичайно, не кожен день, але все ж таки. Так ось, переконайтеся, що ви точно знаєте, що ви хочете цього місяця, кварталу, цього року, через десять років. І не бійтеся ставити нову мету для свого бізнесу, якщо внутрішня чи зовнішня ситуація змінилася.
Чи приносить ваша компанія прибуток?
Важливість бухгалтерського обліку для бізнесу ще ніхто не скасовував. Але справа навіть не в самому обліку, а в отриманні чистого прибутку. Насправді така ситуація зустрічається часто, під різними приводами, компанії в неї вкладається дедалі більше грошей. А потім раптом з’ясовується, що фірма не приносить прибутку, а накопичені борги стрімко ведуть компанію до банкрутства.
Звичайно, на перших етапах можна працювати в мінус, але ви повинні визначити, як довго ви зможете працювати в мінус і на який саме мінус ви можете вийти. І тут ви повинні бути гранично чесні перед собою: технічно, досвідчений бухгалтер зможе ховати збитки досить тривалий час, але ви повинні ясно розуміти справжнє фінансове становище компанії.
Чи задоволені ваші клієнти?
Якщо ви вже відповіли на попередні два питання і бачите, що все гаразд, то настала черга відповісти на останнє запитання: а наскільки задоволені ваші клієнти? Знання очікувань та думок ваших клієнтів необхідне для успіху компанії. Якщо клієнти незадоволені, то раніше чи пізніше, ваші продажі впадуть. Тому завжди майте зворотний зв’язок зі своїми клієнтами та дізнавайтеся, наскільки вони задоволені вашим продуктом і що вони ще хочуть від вашого продукту.